جمال عرب زاده: این پیش بینی را کرده ایم که در برخی رشته ها بیش از یک اثر را خریداری کنیم بازگشت Back
همراه با دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر؛
جمال عرب زاده: این پیش بینی را کرده ایم که در برخی رشته ها بیش از یک اثر را خریداری کنیم
دبیر شورای هنری دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: این پیش بینی را کرده ایم که در برخی رشته ها تعداد آثاری که خریداری می شود بیش از یک اثر باشد.
به گزارش واحد ارتباطات و رسانه دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، جمال عرب زاده دبیر شورای هنری دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر درباره کمیت و کیفیت این دوره از جشنواره گفت: درباره کیفیت آثار می توانم بگویم بسیار بالاتر از انتظار اولیه امان را بود. سعی کردیم در کنار این بالا رفتن کیفیت، با یک چیدمان دقیق ارزش آثار را در نمایش بالا ببریم و به خوبی در کنار هم آثار دیده شوند. 
وی در پاسخ به این پرسش که تصمیم به خرید آثار برتر آیا این امکان را فراهم می کند که در هر رشته بیش از یک اثر انتخاب شود، گفت: این پیش بینی را کرده ایم که در برخی رشته ها تعداد آثاری که خریداری می شود بیش از یک اثر باشد. حرکت ازاهدا جایزه به سمت خرید آثار، کار بزرگی بود که به سمت آن حرکت کردیم. در عرصه هنرهای تجسمی به سختی می توان ملاک معینی برای بهتر دانستن یک اثر داشته باشیم و کارها نیز بسیار وسیع است و جایزه محدود. در بی ینال های مختلف دنیا آثاری برگزیده می شوند که در کیفیت های مختلفی قرار دارند و عموما انتخاب می شوند که تامین مالی شوند و آثار خلق شود.
وی ادامه داد: در دنیای امروز دیگر جایزه دادن باب نیست. نه اینکه به طور مطلق وجود نداشته باشد اما عموما به این سمت حرکت شده است که از پروژه ها تامین مالی صورت بگیرد تا به حیات برسند و در برخی رشته ها این نوع حمایت بیشتر مورد نیاز است. حتی با این روش فرد احساس حرفه ای تری در کار خود پیدا می کند تا با دریافت جایزه.
وی درباره قیمت گذاری آثار نیز گفت: ما با مشورت خود هنرمندان آثار را قیمت گذاری کرده ایم. عموما آنها قیمتی را پیشنهاد دادند و اگر همان عدد مورد قبول کار کاشناسی بود پذیرفتیم و در غیر این صورت باز هم با هماهنگی هنرمند قیمت تعیین شد. البته الزاما قیمتهای تعیین شده برای خرید اثر توسط جشنواره ممکن است قیمت واقعی اثر نباشد و یک حالت حمایتی هم داشته باشد.
عرب زاده در پاسخ به این پرسش که چه میزان گفتگوی هنرها در این دوره از جشنواره تحقق پیدا کرد نیز گفت: ما در تمام رشته ها به سمت این تم اصلی جشنواره نرفتیم. در برخی رشته های سنتی تر ما این روند، به صورت نامحسوس رخ داده است. اما دو وجه را برجسته کردیم. یکی اینکه آثاری که کیفیت بین رشته ای داشتند جوری نمایش داده شوند که دیالوگ بین رشته ای محقق شود. برخی رشته ها را در چیدمان به گونه ای ترکیب کردیم که آثار گفتمان بیشتری با هم داشته باشند. 
دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از 29 بهمن کار خود را آغاز کرده است و تا 5 اسفند در موسسه فرهنگی هنری صبا  واقع در خیابان طالقانی، ابتدای خیابان برادران مظفر برگزار می شود.
تاریخ خبر:  1398/12/03